lördag 15 november 2014

Kan man dölja vem man är när flyttar till andra länder?

I dessa dagar har jag försatt läsa en bok som heter SolStorm. Det finns många spektakulära händelser som hände och jag är så entusiastisk för att veta vad ska hända senare. Jag diskuterade med min kompis en ämne som handlar om Rebecka som hon känner sig inte hemmastadd med människorna nere och det känns hela tiden att hon kommer från ett enkelt förhållande så hon kan inte dölja vem hon är. Jag intresserar mig på att skriva en diskuterande text om hennes känsla så jag undrar en fråga att kan man dölja vem man är?

Å ena sidan om man har negativ inställningar i sitt liv som vill han dem vara hemliga så han försöker glömma och anpassa med hans nytt liv. Han vill vara en av ett samhälle och ha rätt att leva lycklig genom att ha nya relationer med folk eller flytta till en annat land eller söka ett nytt jobb eller försöka studera vidare.

Å andra sidan om man kan inte glömma sitt förfluten och lever med det hela tiden så man skulle leva ett jobbig liv och bli deprimerad. Dessutom skulle man kanshe förlöra personer som älskar dem därför han låter sitt hjärta bestämmer över sin hjärn.


Jag tycker att en man behöver sitta och tänka djup med själv så han kan överse med själv för att inte han kan förändra sitt förfluten men han kan förändra nu och börja ett nytt liv utan att göra samma fel. Mannen måst ha en ambition för att rätta fel och inte förhöjer dessa fel med ett större fel .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar